українська російська англійська

Міністр культури України Євген Нищук взяв участь у дискусії на парламентських слуханнях "Збалансований розвиток людського капіталу в Україні: завдання освіти і науки"

11.04.2019 | 10:30

Міністр культури України Євген Нищук  взяв участь у дискусії на парламентських слуханнях на тему: «Збалансований розвиток людського капіталу в Україні: завдання освіти і науки»

Під час свого виступу Євген Нищук нагадав, що креативність та культурні інновації знаходяться у тісному зв’язку із розвитком в Україні людського капіталу. Він також висловив вдячність народним депутатам, які при голосуванні за новий Закон України «Про освіту» повністю підтримали ті новели, які були запропоновані Міністерством культури щодо мистецької освіти, її специфіки, в тому числі щодо ступеня доктора мистецтва та мистецьких шкіл, що сталося вперше за всю історію незалежної України.

 

«Наразі в усіх провідних європейських державах іде переосмислення векторів, за якими розвивається освіта, за якими розвивається людський потенціал. І якщо раніше ми говорили про STEM – відому абревіатуру, яка акцентувала необхідність поступу освіти через розвиток науки, технологій, інжинірингу та математики як основних складників освіти кожної людини, то зараз ми говоримо про STEAM, з’являється ще одна невелика, але дуже важлива англійська літера «А» – «Art» – мистецтво. І тепер основні складники освіти, для того, щоб людина стала повноцінним учасником глобалізованого суспільства, доповнені саме мистецтвом», - зазначив  Євген Нищук.

«Мистецтво вже займає місце і в навчальних програмах загальної і вищої освіти. І тут закцентую увагу, що коли в розвинених країнах Європи цей тренд тільки починається, ми можемо говорити про існування в Україні окремої, розвиненої системи спеціалізованої мистецької освіти, яку необхідно зберігати і розвивати».

 

За його словами, для команди Мінкультури мистецька освіта є пріоритетом культурної політики, її здобутки широко відомі в світі, а українська мистецька школа має потужний творчий потенціал.

«Мистецькій освіті, за її потенціалом, в творчому людському розвитку альтернативи немає. І ми для того сьогодні порушуємо це питання, щоб, в тому числі, через мистецьку освіту прокласти шлях до збалансованого розвитку людського капіталу в Україні», - говорить Євген Нищук.

 

 

Міністр культури зокрема зазначив, що мистецька освіта – це:  використання потенціалу культури для розвитку навичок в освіті та індивідуальній зайнятості - креативне суспільство; якісне, конкурентне професійне мистецтво; ефективне опанування культурних компетенцій, розвиток самоаналізу, самооцінки, критичного мислення, творчого самовираження, толерантності та поваги до прав людини;  використання усього розмаїття доступних ресурсів культурного середовища; додана вартість культурної компоненти для інклюзивного навчання в кожній громаді та кожному закладі освіти.

Питання мистецької освіти починаючи з 2017 року входить до середньострокового Плану пріоритетних дій Уряду як окремий пріоритет, що дало можливість спрямувати на розвиток культурно-мистецької освіти додаткові зусилля. В рамках реалізації цього пріоритету Міністерство культури України у 2017-2019 роках  здійснювало поетапні заходи з модернізації змісту та умов надання мистецької освіти. Зокрема, створюються інструменти для оновлення змісту мистецької освіти та умови для її інституційного розвитку.

 

«Сьогодні зосереджується увага на підвищенні якості кадрового потенціалу закладів мистецької освіти та підходах до оцінювання якості роботи педагогічних працівників», - зазначив Міністр культури.

«Разом з тим, інтереси мистецької освіти лишаються осторонь при вирішенні питань стимулювання праці педагогічних працівників закладів мистецької освіти та розвитку системи спеціалізованої мистецької освіти та підтримка її з місцевих бюджетів, що призводить до закриття мистецьких шкіл. Тому мистецькій освіті, особливо початковій мистецькій освіті, мистецьким школам вкрай необхідна фінансова підтримка на всіх рівнях. Тільки спільними зусиллями держави, громадянського суспільства, місцевої влади, митців і творчих педагогів, народних депутатів ми можемо вирішити проблемні питання комплексно. Закликаю не зневажати мистецький компонент в освіті у всіх розуміннях цього слова, коли мистецтво і мистецька освіта архаїчно сприймається як щось другорядне, неактуальне. Увесь світ нам сьогодні показує, що це не так, що якраз мистецька освіта – це ті сходинки вгору, якими людський капітал рухається до свого реального розвитку».

 

 

Міністр культури відмітив, що мистецька освіта потребує особливої державної підтримки як окремий, специфічний освітній напрям. Та сьогодні потребує спрямувати спільні зусилля на  модернізацію змісту вищої та фахової передвищої мистецької освіти, подолання негативних тенденцій щодо зменшення попиту на її послуги в Україні, популяризацію початкової мистецької освіти як найбільш наближеної та доступної населенню за місцем проживання, використати її для креативного розвитку громад; а також  створення умов для отримання мистецької освіти особам з особливими освітніми потребами, у тому числі, особам з інвалідністю.

 

«І дуже дієвим інструментом для вирішення цих питань є надання окремої субвенції місцевим бюджетам для фінансової підтримки спеціалізованої мистецької освіти, як передумови розвитку українського суспільства», - відзначив Євген Нищук.

Він також попросив внести на розгляд Верховною Радою проект Закону України «Про внесення змін до ст.89 Бюджетного кодексу України»  (№ 7419) в частині приведення у відповідність до освітнього законодавства термінології щодо мистецьких шкіл.  

 

версія для друку

Відео

Fair Play. Free Sentsov.

Фотогалерея

Флешмоб "Музейні таємниці"
Розробник: Корпорація Софтлайн (Україна)
©  Міністерство культури України