українська російська англійська

Атестація 2019: інформація щодо результатів

02.12.2019 | 15:35
Директорат мистецької освіти

До уваги мистецько-освітньої спільноти – деталізована інформація щодо результатів робочої зустрічі секретарів атестаційних комісій обласного рівня за підсумками першого року атестації за оновленою процедурою.

 

За даними 23 структурних підрозділів у сфері культури обласних та Київської міської державних адміністрацій у цьому році атестації підлягало 3,5 тис. викладачів та концертмейстерів комунальних мистецьких шкіл (інформація відсутня по Вінницькій та Львівській областях).

У 2019 році атестація педагогів мистецьких шкіл проходила за новою процедурою (зокрема, нові строки, умови та критерії). Розробити принципово новий підхід та механізм атестації педагогічних працівників закладів освіти сфери культури, Мінкультури змусили численні апеляційні скарги щодо упередженого та необ’єктивного оцінювання педагогів під час атестації, яке виникало внаслідок нечітких критеріїв попереднього Положення. Варто відзначити, що за результатом проходження атестації за оновленою процедурою до Мінкультури надійшло всього 4 апеляційні скарги (для порівняння: у 2017 – 15 скарг, у 2018 – 26 скарг) на рішення комісії при обласному управлінні культури Черкаської ОДА (станом на 26 листопада 2019 року), одна з яких була задоволена. Причини відмови у задоволенні апеляційних скарг: порушення заявником строків подання документів на позачергову атестацію (відмовлено одному педпрацівнику); недостатність досягнень для присвоєння педагогічного звання «старший викладач» (відмовлено двом педпрацівникам).

З метою обговорення результатів атестації в цьому році та практичного застосування нових критеріїв, 26 листопада 2019 року відбулася робоча зустріч із секретарями обласних атестаційних комісій. У зустрічі взяли участь представники 15 областей. Не відреагували на запрошення управління та департаменти культури з Донецької, Херсонської, Львівської, Чернівецької, Рівненської, Запорізької, Тернопільської та Київської областей. В запрошенні було зазначено, що участь у зустрічі обов’язкова для тих, хто має пропозиції щодо вдосконалення положення про атестацію, або у разі виникнення питань щодо нього в процесі проведення атестаційних процедур. Враховуючи відсутність письмової відповіді із пропозиціями та/або запитаннями та відсутність секретарів атестаційних комісій зазначених областей, можна вважати, що в цих областях жодних труднощів під час проходження процедури атестації не виникало.

 

За результатом обговорення та вивчення письмових пропозицій з’ясовано, що основними питаннями, які виникли цьогоріч в процесі проведення атестації, були такі:

1. Невпорядкованість та несистематизованість поданих педагогічними працівниками документів, що значно ускладнювало процес їх опрацювання. А також подання переважною більшістю педагогів атестаційних документів в останній день прийому документів.

2. Подання педагогічними працівниками документів, які не вимагалися для атестації.

3. Необхідність розробки рекомендацій щодо створення внутрішніх систем моніторингу якості початкової мистецької освіти, які будуть синхронізуватися з процесом підготовки до атестації.

4. Корегування критерія для викладачів коледжів при врахуванні кількості працевлаштованих випускників.

5. Вилучення з Положення норми про виплату підвищених окладів за результатами атестації з 1 січня, враховуючи, що Положення про атестацію не є спеціальним актом з оплати праці педагогічних працівників.

6. Необхідність розробки методичних рекомендацій щодо деяких форм роботи мистецьких шкіл (зокрема, стосовно наставництва).

7. Заміна додаткового критерія «Випускники, які вступили до закладів вищого рівня» на критерій «Проведення відкритих уроків» з метою уникнення дублювання показників, особливо при одночасному поданні документів на присвоєння (підтвердження) категорії та педагогічного звання «Старший викладач».

8. Необхідність надання роз’яснень і рекомендацій щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників

 

Також, під час обговорення було порушене питання надання повноважень комісіям мистецьких шкіл та коледжів присвоювати вищу кваліфікаційну категорію (прим.: на даній пропозиції наполягала лише одна учасниця зустрічі), проте присутні зазначили, що таке делегування наразі є передчасним, оскільки може призвести до зниження якості оцінювання роботи педагогічного працівника. Разом з тим, присутні погодилися, що з часом можна буде повернутися до такого рішення.

Учасників зустрічі було поінформовано про перспективу надання можливості бакалаврам отримувати вищу категорію для підтримки та стимулювання молодих перспективних викладачів мистецьких шкіл.

Попри те, що більшість присутніх підтримували ефективність впровадження на практиці оновленої процедури атестації за новими критеріями, ще й досі для багатьох педагогів залишається незрозумілими деякі складові та поняття освітнього процесу, як-то: робоча навчальна програма; використання інформаційно-комунікаційних технологій в навчанні; заходи з наставництва; різниця між майстер-класом, семінаром тощо. Відтак, прийнято рішення щодо організації та проведення цільового інформаційно-роз’яснювального навчання для педагогів, які мають атестуватися у 2020 році та для представників атестаційних комісій різних рівнів.

Окремо було прийнято рішення щодо подальшого оновлення та модифікації шаблонів, зокрема:

ü  Виправлення технічних помилок;

ü  Передбачення автоматичного обмеження та блокування балів у випадку, якщо не виконано обов’язкових критеріїв (на відповідну категорію та/або звання).

ü  Коригування обмеження кількості балів за публічні виступи та відвідування культурно-мистецьких заходів, щоб не нівелювати основні показники.

ü  Розробка інтегрованих шаблонів для концертмейстерів та викладачів, які ведуть групові та індивідуальні уроки.

За наслідками зустрічі Міністерством будуть здійснюватися заходи для удосконалення атестаційних документів педагогічних працівників закладів освіти сфери культури.

Завершення робочої зустрічі та першого року проведення атестації за оновленою процедурою можна підсумувати цитатою одного з учасників:

«Процес атестації значно спрощений для тих, хто читав Положення та Роз’яснення».

 

версія для друку

Відео

Fair Play. Free Sentsov.

Фотогалерея

Флешмоб "Музейні таємниці"
Розробник: Корпорація Софтлайн (Україна)
©  Міністерство культури України