українська російська англійська

"Мистецькі школи як центри культурного розвитку громади" - дискусія під час підсумкової зустрічі учасників програми конкурсу культурно-мистецьких проектів "Малі міста - великі враження"

13.12.2019 | 14:07
Директорат мистецької освіти

12 грудня 2019 року відбулася підсумкова зустріч учасників програми конкурсу культурно-мистецьких проектів «Малі міста – великі враження». Захід відбувся за участю керівництва Міністерства культури, молоді та спорту – Міністра Володимира Бородянського, першого заступника Міністра Анатолія Максимчука, заступників Міністра Ірини Подоляк та Олексія Сівіріна, Першого заступника Міністра культури Світлани Фоменко.

Програмою заходу було передбачено не лише презентації та нагородження учасників конкурсу, але й конструктивні змістовні панельні дискусії. Зокрема, під час панельної дискусії на тему «Розвиток культурної сфери в умовах децентралізації – основні зміни» одним із ключових напрямків обговорення стала мистецька освіта. В дискусії взяла участь генеральний директор Директорату мистецької освіти Тетяна Колос, яка презентувала доповідь «Мистецькі школи як центри культурного розвитку громад».

За концептуальним баченням Директорату, сучасна мистецька школа це:

·         Початкова мистецька освіта для всіх;

·         Осередок професійного мистецтв;

·         Суб’єкт та базис для культурних ініціатив громади;

·         Середовище для культурного самовираження.

Під час своєї презентації на панельній дискусії Тетяна Колос поділилася формулою трансформації мистецьких шкіл в умовах децентралізації, яка побудована на трьох «китах» ефективної мистецької школи в успішних громадах:

ü  ОНОВЛЕНИЙ ЗМІСТ. Розробка нового змісту та структури початкової мистецької освіти, орієнтований на сучасні потреби, проведення навчання, консультацій та роз’яснень.

ü  ДОСТУПНІСТЬ. Громади створюють / розвивають мистецькі школи з метою забезпечення фізичного та фінансового доступу до початкової мистецької освіти.

ü  АВТОНОМІЯ. Органи місцевого самоврядування сприяють збільшенню академічної та фінансової автономії мистецьких шкіл, а мистецькі школи максимально реалізовують свою академічну фінансову автономію, чим забезпечують ефективність своєї діяльності.

Під час обговорення в рамках панельної дискусії всі питання від учасників (представників органів місцевого самоврядування) стосувалися саме розвитку та модернізації мистецької освіти в громадах, що вчергове доводить що чільне місце у процесі становлення й розвитку національного культурного середовища займає мистецька освіта, фундаментом якої є найперша ланка - початкова мистецька освіта.

 

версія для друку

Відео

Fair Play. Free Sentsov.

Фотогалерея

Флешмоб "Музейні таємниці"
Розробник: Корпорація Софтлайн (Україна)
©  Міністерство культури України