українська російська англійська

У Харкові відбувся перший регіональний семінар з питань початкової мистецької освіти

03.04.2017 | 16:57

З 28 до 30 березня 2017 року Міністерством культури України спільно з Обласним навчально-методичним центром підвищення кваліфікації працівників культосвітніх закладів було проведено перший регіональний семінар з питань початкової мистецької освіти, в якому взяли участь 35 керівників дитячих мистецьких шкіл Дніпропетровської, Донецької, Запорізької, Луганської, Полтавської, Сумської та Харківської областей.

 

Семінар став першим з чотирьох регіональних заходів, проведення яких заплановано Міністерством у 2017 році та які спрямовані на формування робочої групи «Початкова мистецька освіта» Ради з питань культурно-мистецької освіти Міністерства культури України. Формування робочої групи необхідне для консолідації фахового середовища навколо вироблення шляхів та визначення напрямків подальшого розвитку і модернізації початкової мистецької освіти, що увійшло до пріоритетних напрямів діяльності Уряду на період до 2020 року.   

 

 

Метою семінару було активізувати участь керівників закладів початкової мистецької освіти у формулюванні проблем та виробленні пропозицій до державної політики у сфері початкової мистецької освіти.

 

Підготовкою до такої діяльності стало ознайомлення з теорією і практикою стратегічного і проектного планування як ефективними механізмами управління закладом початкової мистецької освіти, а також практичні заняття з розроблення проектів та стратегії розвитку закладу. Заняття проводилися у формі навчання керівників мистецьких шкіл нового покоління в рамках підвищення кваліфікації, забезпеченого Інститутом публічного управління та кадрової політики Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв (директор Інституту – Ірина Шевченко).

 

 

 

 

Кожен інформаційний модуль за тематикою семінару завершувався роботою в групах, де керівники шкіл мали можливість розробити проекти стратегічних планів розвитку своїх закладів, написати проекти на фінансування. Після завершення роботи в групах їхні лідери презентували напрацювання для публічного обговорення всіма учасниками семінару.

 

                

 

З метою виявлення мотивів участі в семінарі та ступені задоволеності його результатами учасникам було запропоновано заповнити відповідні анкети. Аналіз анкетного опитування засвідчив, що більшість учасників (56 %) делегували до участі в цьому семінарі, при цьому переважна більшість вказала, що їм було цікаво дізнатися щось нове за тематикою семінару. Ще 19 % зазначили, що погодилися взяти участь в заході, тому що він проводиться Міністерством культури. Основними цілями свого перебування на заходах семінару 53 % опитаних обрали отримання нової цікавої інформації за тематикою семінару та ще 40 % планували набути нові знання та навички в галузі управління.

 

Водночас, більшість опитаних (68 %) зазначили, що отримали на семінарі те, що очікували. У своїх поясненнях до відповіді на це питання деякі учасники визнали, що отримали навіть більше, ніж очікували, отримані на семінарі знання є новими, такими, що ведуть до змін, визнали отриману інформацію корисною. Найбільше учасників зацікавили заняття з розроблення проектів на фінансування та формулювання стратегічних цілей до концепції нової мистецької школи.

 

 

 

Більшість учасників, які висловили свої побажання, зазначили, що потребують більше часу на осмислення отриманої інформації та більше уваги питанням розроблення концепції нової мистецької школи. Усі рекомендації, висловлені учасниками заходу під час опитування, будуть враховані при проведенні наступних заходів.

 

Найбільш очікуваним на семінарі стало визначення та обговорення проблем початкової мистецької освіти на сучасному етапі, а також спільне визначення стратегічних цілей для нової мистецької школи, напрацювання завдань та окреслення очікуваних результатів для Концепції нової мистецької школи. Під час роботи за цією темою в групах найбільшу складність в учасників викликало формулювання проблем в початковій мистецькій освіті. Давалася взнаки потужна антикампанія, розгорнута опонентами змін у соціальних мережах та засобах масової інформації, вплив якої відволікав деяких учасників семінару від конструктивної роботи над напрацювання нових напрямків розвитку початкової мистецької освіти та мистецьких шкіл. Однак, учасникам все ж вдалося сформулювати деякі основні проблеми та можливі шляхи вирішення стосовно підвищення якості початкової мистецької освіти та її кадрового забезпечення.

 

 

Про успішність проведеного Міністерством заходу свідчить те, що переважна більшість учасників (96 %) зазначили, що знову візьмуть участь у подібному семінарі, якщо буде така нагода.

 

версія для друку

Відео

Міністр культури Євген Нищук у програмі "Час. Підсумки дня" на "5 каналі"

Фотогалерея

Флешмоб "Музейні таємниці"
Розробник: Корпорація Софтлайн (Україна)
©  Міністерство культури України