українська російська англійська

Запрошуємо художників до участі у Бієнале молодого мистецтва

17.12.2018 | 15:49

Друга Бієнале молодого мистецтва оголошує відкритий конкурс для художників з метою участі в основному виставковому проекті.

Організатори запрошують до участі у конкурсі митців із усіх регіонів України віком до 35 років та творчі об’єднання (вік більшості учасників команди має становити до 35 років).

Термін подачі заявок – 18.12.2018 - 09.03.2019.

Подати заявку та ознайомитися з умовами участі можна за посиланням.

 

Бієнале розпочнеться в м. Харкові у вересні 2019 року та триватиме майже півтора місяці.

За заявками, котрі можна надіслати до 09 березня 2019 року, кураторська група основної програми (Анастасія Євсєєва (Львів), Дарина Скринник-Миська (Львів), Борис Філоненко (Харків) обере проекти й роботи, що будуть представлені в основній експозиції Бієнале. У жовтні 2019 року міжнародне журі оголосить переможців конкурсу.

 

Бієнале молодого мистецтва заснована Міністерством культури України. Інституція-організатор у Харкові – харківська Муніципальна галерея у партнерстві з PR-аѓенцією Bagels & Letters та ЦСМ «ЄрміловЦентр».

 

Організатори зазначають, що Бієнале – це спосіб показати погляд на світ нового покоління в українському візуальному мистецтві, відкрити нові імена, допомогти становленню молодих митців та, зрештою, подивитися довкола та всередину себе через призму актуального мистецтва.

 

Бієнале молодого мистецтва вперше відбулася 2017 року в Києві за назвою Фестиваль молодих художників. Основними інституціями-організаторами були НММК «Мистецький Арсенал» та Національний художній музей. Минулоріч у проекті взяли участь 67 митців та мистецьких колективів. Усього організатори отримали 394 заявки від художників та художниць із усієї України.

 

Обрані на конкурсній основі куратори харківської Бієнале запропонували концепцію акції під назвою: «Здається, я заходжу в наш сад»

 

«Рішення доглядати сад було проявом впевненості у найтемніші часи. На тлі катастроф, після землетрусів і бомбардувань, під час цілковитої втрати власних прагнень у задушливому однопартійному суспільстві або навпаки у невпинному потоці змін, що розмивають старі напрямки й не дають нових мап для орієнтації. Коли картина світу остаточно ламається, а дія здається неможливою, ми все ще здатні налагодити стан речей — дбати про сад. На думку Зіґмунта Баумана, саме садівник є фігурою, що відповідає на виклики сьогодення. Садівник «...уважає, що у світі взагалі не буде ладу (принаймні в маленькій частині світу, довіреній його опіці), якщо він не пильнуватиме постійно і не докладатиме зусиль». Садівник від культури, художник, може закласти початки впевненості у плинні часи. Незалежно від масштабу своєї дії, не вдаючись до узагальнень, виходячи з власної практики.

 

Молоде мистецтво, наче божоле, може губити свої властивості. Ще до настання ранку зникати зі стін галерей, музеїв і міських провулків під тиском цензури або ж у черговій фазі цехових баталій. Усвідомлювати свою вразливість, але прагнути висловлювання, яке може стати опорою для всієї культури. Тому Друга бієнале молодого мистецтва звертається до образу саду й метафори садівництва не тільки для представлення окремих практик сучасних художників, а й задля можливості відкрити спільний простір, в якому всі учасники зможуть побачити один одного. Зустріч, що може спричинити дискомфорт, так само уможливлює нові зв’язки. Бієнале прагне надати обрисів спільноті не в гармонізації, а в множинності форм, не уникаючи гострих кутів, а спираючись на позитивний потенціал внутрішньої напруги між ними.

 

Це не руїна навкруги. Здається, я заходжу в наш сад».

 

Анастасія Євсєєва, учасниця кураторської групи Бієнале, відзначає: «Моя мета – пошук точок опори, а не питань чи відповідей. Це очікування нових імен та підходів. Кураторський текст для open call – не інструкція, ми очікуємо роботи, які не просто відповідатимуть темі бієнале, а вступатимуть із нею в діалог. Така взаємодія зможе трансформувати початкову тему бієнале, надати їй нового прочитання».

 

Бієнале також матиме освітню програму (куратор – Катерина Філюк), дитячу (куратори – студія Aza Nizi Maza) та паралельну програму. Партнерами проекту також виступають Харківська школа архітектури, Харківська міська рада та Харківська обласна державна адміністрація.

 

Додаткову інформацію щодо відкритого конкурсу можна отримати, написавши організаторам:

FB Бієнале молодого мистецтва, ua.biennale2019@gmail.com

 

Додаткова інформація для ЗМІ та партнерів:

PR-аґенція Bagels & Letters

Іванна Скиба-Якубова: ivanna.skyba@gmail.com

Тетяна Ландесман: +38 063 22 22 583, +38 095 592 666 8, tetyana.landesman@gmail.com

Вікторія Бронза: +38 095 135 21 70, bronzzza.vika@gmail.com


Довідка:

Куратори основної програми Бієнале

 

Борис Філоненко (Харків) арт-критик, куратор, викладач. У 2016 році закінчив аспірантуру в Харківському національному університеті ім. В.Н. Каразіна за спеціальністю «Філософська антропологія, філософія культури» з дослідженням «Концептуалізації кольору в контексті філософії культури». Готується його захистити. Пише про сучасне українське мистецтво і комікси. Викладає курси «Філософія», «Кінематограф», «Інтерпретація культур: антропологія сучасного світу» в Харківській школі архітектури, читає чотирирічний курс «Повільна історія мистецтва» в арт-центрі Aza Nizi Maza (Харків). Співкуратор виставкового проекту «Тіні забутих предків. Виставка» (Київ, Львів, 2016), куратор виставок «Микола Коломієць. Загроза» (галерея Come in, Харків, 2014), «Кроти в чергах» (галерея Come in, Харків, 2016), «Музей плаката» (в рамках фестивалю еко-плаката «4-й блок», 2018) тощо. Автор мистецтвознавчої книги «Лувр. Володимир Костирко. Євген Равський» (видавництво Артбук, 2017) та низки статей, серед яких тексти про Павла Макова, Тіберія Сільваші, Ігора Яновича тощо. Редактор й автор видавництва IST publishing. Учасник художнього угрупування Alcofribas.

 

Дарина Скринник-Миська (Львів) –  кандидатка філософських наук,  арт-критикиня, мистецтвознавиця, лекторка, керівниця кафедри актуальних мистецьких практик Львівської національної академії мистецтв. У 2004 році закінчила ЛНАМ за спеціальністю «Реставрація творів мистецтва», 2006 – Львівське музичне училище ім. С. Людкевича за спеціальністю «Музичне мистецтво», 2008 - аспірантуру в ЛНУ ім. І.Франка на кафедрі історії та теорії культури філософського факультету. У 2009 р. захистила кандидатську дисертацію з історії філософії («Еволюція світоглядно-філософських засад українського образотворчого мистецтва на рубежі ХІХ – ХХ ст.»). Співрозробниця освітньої програми «Актуальні мистецькі практики» та співзасновниця однойменної кафедри, яку й очолює. Старший науковий співробітник науково-дослідного сектора ЛНАМ, де працює над темою «Некласична візуальна культура в українському мистецтві ХХ-ХХІ ст.». Авторка-розробниця курсу «Філософія мистецтва ХХ-ХХІ ст.», окрім якого викладає курс «Культурологія», спецкурси «Сучасна галерейна справа», «Вступ до актуальних мистецьких практик»; керує написанням дисертаційних робіт. Учасниця наукових конференцій, круглих столів, дискусій, наукових семінарів, воркшопів. Авторка низки статей, серед яких тексти про Л. Медвідя, О. Турянську, Г. Лисик та ін.;  вступних статей до каталогів; виставкових проектів (фестиваль медіа-мистецтва «Тетраматика», «Сакральний простір»); рецензій. Співкураторка проекту «Акт прийому-передачі» (Івано-Франківськ, 2018), учасниця проекту «Дні модернізму у Львові» (2016), учасниця проекту «Пуцлі» спільно з Остапом Лозинським (галерея «Дзиґа», 2017), членкиня експертної групи з розробки концепції Музею сучасного мистецтва Корсаків (Луцьк, 2018).

 

Анастасія Євсєєва (Львів) – менеджерка культурних проектів, кураторка. У 2007 році закінчила Європейський університет за спеціальністю «Менеджмент ЗЕД», у 2018 році закінчила магістратуру ЛНАМ за спеціальністю «Менеджмент мистецтва». Співкураторка проекту «Акт прийому-передачі» (Івано-Франківськ, 2018), членкиня та співорганізаторка подій European Business Association (Львів), співорганізаторка і фасилітаторка соціокультурних семінарів та молодіжного табору Leadership Camp (ґрантова програма уряду США), входила до складу робочих груп Design4Museum. Giovanni Ottonello Workshop. (Музей І.Гончара, 2016) та Culture as Method for Change (Полтавський художній музей, 2018), учасниця Кураторського інтенсиву з Яніною Пруденко (Івано-Франківськ, 2017), слухачка відкритих лекцій 10th Berlin Biennale Curators Workshop: BBX Crit Sessions (2018), учасниця наукових конференцій та семінарів

 

версія для друку

Відео

Fair Play. Free Sentsov.

Фотогалерея

Флешмоб "Музейні таємниці"
Розробник: Корпорація Софтлайн (Україна)
©  Міністерство культури України